Followers

Quick Survey

Hello reader2 sekalian,
sini saya nak buat sikit survey, nanti saya sediakan poll untuk genre mana yang korang nak saya tulis dan saya upload dalam blog. Saya taknaklah blog ni senyap ja :)
Please take your time sebab saya pun akan ambil masa saya juga untuk tulis apa yang korang nak. Enjoy voting :)

26 June, 2010

Petal 2 : White Rose


Petal 2 : White Rose


Kyle keluar dari kedai bunga Flower Bud.Kekecewaan jelas terpancar di wajah tenangnya.Pemilik kedai itu baru saja menolak tempahan yang sudah dibuat beberapa hari lalu dengan alasan penghantaran bunga-bunga lambat.Alasan yang langsung tidak boleh diterima akal.


Sekali lagi papan tanda itu dipandang.Dalam hati Kyle bertekad akan membuatkan syarikat kecil-kecilan mereka akan menjadi syarikat yang besar.Satyia terus menghayun langkah.

Tiba-tiba dia teringat akan sesuatu.Dia terus berjalan menuju ke satu tempat di mana terdapatnya bunga yang diminta oleh Puan Kastina.


Tapi,tiba di pertengahan jalan,dia mematikan langkah apabila seorang wanita pertengahan tahun menyeberang jalan sambil mengangkat sebakul bunga ros putih.Wajah wanita itu kelihatan gembira.


Vrooomm!!!Kyle tersentak dengan bunyi deruan kereta.Dia segera memandang ke kiri dan jelas kelihatan sebuah pacuan empat roda sedang meluncur lagu dengan keadaan yang tidak teratur.Sepantas kilat Kyle berlari kearah wanita.Dengan keadaan kereta merah itu,dia tidak mungkin dapat memberhentikannya.


“Papa jahat!Papa tak sayang Jina lagi!Jahat,jahat,jahat!!” jerit Regina dalam kereta sambil menghentak-hentak string kereta.Minyak ditekan sekuat hati.Seperti tidak kisah dengan keadaan sekeliling.Banyak kereta lain yang membunyikan hon,tetapi Regina buat tidak kisah,dia hanya kisah dengan perasaannya saja.


Tiba-tiba Regina tersentak.Seorang wanita kelihatan baru ingin melintas di hadapanya,dia mulai panik.Brek kereta ditekan namun kaki di sebelah minyak tersangkut.Regina mulai hilang arah.Regina berusaha melarikan kakinya yang tersangkut tapi dalam masa yang sama tangan yang memegang string pula yang tidak teratur.


Keadaan semakin bahaya,namun tanpa disangka pada saat-saat akhir kakinya terlepas dan pada masa itu seorang lelaki menarik wanita tersebut lari dari atas jalan.Bunga ros putih di tangan wanita itu bertabur atas langit dan kelopak-kelopak bunga ros itu berterbangan.


Crassh!!Kereta merempuh tiang eletrik.Asap keluar berkapul-kapul dari enjin kereta.

Orang ramai mula mengeremuni Kyle dan juga kereta merah itu.Ada juga yang sedang menelefon hospital berdekatan.


“Kamu tak apa-apa?” soal Kyle.Mereka sama-sama bangun.Wanita itu menggeleng.


“Tak..terima kasih.Kamu?” soal wanita itu pula. “Tangan kamu…” katanya pula apabila ternampak siku Kyle berlumuran dengan darah.Kyle mengerut,baru terasa pedih di sikunya.Tapi dia tetap menggeleng.Kyle terus berdiri dan terus bergegas kea rah kereta merah itu.Wanita itu sekadar melihat.


“Ketepi sekejap,” kata Kyle sambil berjalan di ruang-ruang orang ramai.Pintu kereta di bahagian pemandu dibuka.Kelihatan seorang wanita berrambut keriting tidak sedarkan diri atas string kereta.


“Hei!” badan gadis itu diangkat.Kyle tersentak melihat wajah gadis itu.Perempuan ni…Tanpa membuang masa,dia terus memapah gadis itu keluar dari kereta.


“Tepi!” tanpa banyak soal orang yang mengerumuni tempat it uterus memberikan laluan.Walaupun pedih,Kyle berusaha juga mengangkat gadis itu.


*****


Regina masih berasa pening namun dipaksa juga membuka matanya.Dalam kesamaran itu,tiba-tiba muncul seorang lelaki berpakaian putih sambil kelopak-kelopak bunga ros menghujaninya.Regina berusaha menajamkan daya penglihatannya tapi gagal.Apabila penglihatannya betul-betul jelas,benda pertama yang dilihatnya adalah lampu yang melekat di atas siling.


Tangannya pula meraba-raba tempatnya terlantar,lembut dan seperti berbunyi plastik.Aik?katil aku sendiri tak bunyi plastik,aku di mana ni?


“Cik perlu rehat,” kata doctor yang sedang merawat di sebelahnya.


“Aku..di mana?” soalnya.


"Cik ada di hospital sekarang,"


"Hospital?" Regina masih lagi mamai-mamai.


"Cik ingat apa yang terjadi sebelum ini?" soal Doktor itu.


"Apa?" Regina berfikir seketika.


"Ini berapa?" kata doktor itu sambil menayangkan dua jarinya.


"Dua,"


"Bagus..sebenarnya cik baru saja mengalami kemalangan kecil dan cik jatuh pengsan.Nasib baik cik tidak mengalami kecederaan yang serius,” terangnya.


“Kemalangan?” mata Regina terbeliak.Dengan spontan tangan kiri menghentak kepalanya sendiri.Dia baru teringat kebodohannya di tengah jalan.Dia hampir-hampir merempuh orang.


“Cik,cik masih belum sembuh sepenuhnya,” kata doctor itu seakan memberi amaran.Regina ketawa kelat.


“Kawan cik di mana?dia harus tandatangan di sini,”


“Kawan?Siapa?” Regina pelik.


“Ya..kawan cik yang cedera tu,”


“Kawan..yang cedera?maksud doktor ada yang menghantar aku disini?" Doctor itu mengangguk.


“Ya..kecederaannya teruk dan perlu dirawat segera sebelum dijangkiti kuman,” Regina semakin pelik.Kawan?Setahu aku,dalam kereta aku seorang aja..


“Jina!!” kepala Regina segera menghadap depan.Kelihatan Tuan Haritz tergesa-gesa mendekatinya sambil Butler Hong membuntutinya.


“Jina okey?Jina tak cedera mana-mana?” soal Tuan Haritz cemas sambil membelek-belek tubuh anaknya.


“Takdalah papa..cedera sikit aja,”


“Ee..Jina ni.buat papa takut aja.Tahu taka pa yang papa dah buat demi datang sini tengok Jina?!” katanya seakan marah.Regina menunduk.Rasa menyesal menghimpit dadanya.


“Encik ni penjaga dia?” soal doctor itu.


“Ah..ya.Macam mana dengan keadaan anak saya?”


“Dia Cuma mengalami cedera ringan saja.Tiada yang teruk,” Tuan Haritz menghembus nafas lega.Tuan Haritz berpaling kea rah Regina dengan mata tajam.Regian segera melarikan matanya.Gerun.


“Pada mulanya..papa memang nak batalkan niat papa tu untuk hantar Jian ke kampung tapi oleh kerana Jina timbulkan masalah lagi.Esok papa akan hantar Jina ke kampung!” Regina tersentak.


“Huh?!Esok?Kata munggu depan,papa ni..”


“Takda!Selagi Jina tak ubah sikap Jina,jangan balik ke rumah!Itu amaran papa.Hong,selesaikan urusan di sini dan hantar Jina balik,” arah Tuan Haritz lalu terus beredar dari tempat itu.


“Papa!Papa!” panggilan Regina tidak diendahkan.Regian mendengus kasar.


“Papa jahat!” katil dihentak kuat.


*****


“Kyle,kenapa dengan tangan kau?” sebaik saja melihat Kyle masuk ke dalam kedai dengan tangan yang berbalut dan dipenuhi dengan darah.,Puan Kastina segera menerpanya.


“Sikit ja nek,” jawabnya sambil menuju tandas.Puan Kastina pula ikut dari belakang.Tapi tidak ikut masuk ke dalam tandas.


“Sikit?Ni..macam mana boleh berdarah banyak ni?kenapa tak pergi hospital saja?” soalnya bertalu-talu.


“Nenek..satu-satulah,” jawab Kyle sambil membersihkan lukanya.


“Yalah..kenapa boleh jadi macam ni?”


“Saya terjatuh…dan saya tak pergi hospital sebab kosnya mahal.Lagipun saya tak bawah banyak duit,”


“Apa ni?Kyle macam tutup sesuatu aja,Kyle bergaduh kah?” Puan Kastina hentam kerabu.Kedengaran tawa Kyle dalam bilik air.


“Taklah..saya tak buat macam tu.Percayalah.Alah..luka ni sikit aja,” Kyle keluar dari kamar.Lukanya masih mengalirkan dari Cuma sudah berkurangan.


“Cuai betullah Kyle ni..sini balut luka tu,” kata Puan Kastina sambil bergerak ke kaunter dan mengambil First-aid yang ada dalam laci.


“Alah..nenek yang risau sangat,” balasnya pula.Puan Kastina sekadar menggeleng.Bukan Kyle tidak tahu perangai neneknya itu,walaupun luka dicucuk kayu pun dia nak kecoh satu kampung.Tapi dia kira beruntung kerana masih ada yang ambil berat akan dirinya.


*********************************************************************

p/s: enjoy n happy reading guys..(^o^)/

22 June, 2010

Petal 1 : Disaster


Petal 1 :Disaster



Kelihatan seorang gadis berambut keriting sedang duduk di tepi jendela dengan dua orang gaji duduk melutut di hadapannya sambil merawat kuku si gadis itu.Gadis itu tersenyum manis melihat tangannya yang halus dan cantik.Tidak sia-sia dia membeli produk yang mahal-mahal untuk mencantikkan kuku dan kulitnya.


“Cik Muda!Cik Muda!!” pintu bilik empat penjuru itu rempuh.


“Ah!” disebabkan seseorang masuk dengan mengejut,orang gaji yang sedang merawat kukunya tercucuk isi si gadis.Serentak mendengar rintihan si gadis.3 orang gaji perempuan itu serta-merta menjadi kaku.


Semua memandang cik muda mereka dengan mata gerun.Seperti baru saja melakukan pembunuhan.Mata si gadis keriting menjadi besar.Marah dan geram bercampur-baur.


Lagaknya itu seakan ingin menerkam saja ketga-tiga orang gajinya.


“You!You,pack your belongings and GET OOOOUUUTTT!!!” bergegar satu villa dek teriakan itu.Merah

padam mukanya menahan marah.Tiga-tiga orang gaji itu serentak bergerak ke hadapan si gadis dan terus melutut.Jelas kelihatan kaki mereka sedang mengeletar.


“Fuh,fuh,fuh!!” si gadis meniup-niup kukunya yang kemerahan,nasib tidak berdarah.Kalau berdarah,memang sah seluruh hidup tiga orang perempuan itu akan musnah.


“Ampun cik muda..ampun!” kata si gadis yang merempuh bilik.Tangannya disusun 10.Si gadis mendengus dengan muka sarcastic-nya.


“Kuku aku ni lebih mahal dari rumah kamu,tahu tak?!” bentak Regina.Atau nama sebenarnya Mejina.Dia lebih rela dirinya dipanggila Regina kerana Regina bermaksud permaisuri.


“Ampun Cik muda..saya tak sengaja,” terketar-ketar bibirnya meminta ampun.


“Hem!!” Regina memalingkan muka.


“Tapi..cik muda..sebelum cik muda mengusir saya,saya ada benda nak sampaikan,”


“Apa dia??”


“Tuan…” mata Regina terbeliak.Tangannya sudah mula menggeletar.


“Tu..tu..an..?ke..ke..napa?” bibir Regina sudah mulai pucat.


TAP!TAP!TAP!


Kedengaran bunyi tapak kaki di luar biliknya.Agak keras bunyinya.Regina menelan liur.Kakinya

secara spontan mengundur ke belakang.


“MEJINA!!!” Regina pantas terduduk di kerusi belakangnya sebaik mendengar suara garau.Seorang lelaki bertubuh sasa,berpakaian segak kot hitam dan rambutnya tersisir rapi ke belakang,rambut putih segaris terletak ditengah-tengah.Ketiga-tiga orang gaji itu serentak memandang kearah pintu.


“Pa..papa..” walaupun dalam keadaan begitu,Regina masih boleh tersenyum.Kelat.


“Apa Jina dah buat ni?” Encik Haritz mencekak pinggang.Beberapa sampul surat di lemparkan ke atas katil yang bersebelahan dengan Regina.


Surat apa tu papa?” Regina buat-buat tidak tahu.


“Buat-buat tak tahu pula..bil kad kredit Jina la!Apa Jina dah buat ni?Bagus kalau semua tu duit Jina!”


“Alah..duit papa,duit Jina juga,”kata Regina perlahan.


“Apa?!” Regina tersentak lalu memandang bawah.Gerun bertantang mata dengan bapanya.Tuan Haritz mendengus.


“Sikap Jina yang boros ni memang takkan berakhir,selagi papa tak buat sesuatu,”


“Papa…Jina janji takkan boros lagi,” rayu Regina.


“Tak boros lagi?Sini!” dengan sepantas kilat Tuan Haritz menangkap tangan anaknya dan membawa Regina ke hadapan 4 buah almari yang setinggi 10 berbaris di hadapannya.Pintu almari keempat dibuka di mana ia adalah almari koleksi-koleksi beg-beg tangannya.Ada pelbagai jenis warna dan jenama beg yang ada di dalam almari itu.


Serentak itu beberapa buah kotak kasut jatuh ke lantai,agaknya sudah terlebih muatRegina tertunduk sambil bermain tangan.Tuan Hatitz memandang anaknya.


“Ini yang Jina cakap tak boros?Tahu tak ini adalah benda-benda yang Jina beli minggu lalu?Aduh…” Tuan Haritz mengeluh sambil mengurut-ngurut belakang lehernya.


“Alah pa..ni baru sikit berbanding Suhi,dia lagi banyak,” puji Regina.


“Haik?Papa tengah bercakap pasal duit yang terbuang begitu saja,bukan nak Jina puji kawan-kawan Jina tu!” Regina tunduk balik,tapi mulutnya terkumat-kamit membantah dalam diam.


“Sekarang..papa nak soal Jina.Apa papa nak buat dengan Jina?” soal Tuan Haritz sedaya menahan rasa geramnya.


Regina menggeleng. “Tak tahu,”


“Kalau begitu,papa biar papa yang buat keputusan..papa akan block semua kad ni,duit belanja takkan ada sehingga Jina ubah perangai boros Jina tu!"


“Papa?Tak adillah begini!” rengek Regina sambil bangkit dari kerusi.


“Dan..papa akan hantar Jina ke kampung.Keputusan papa muktamad!”


“What?!” Tuan Haritz terus beredar.Tiada masa mahu mendengar rungutan anaknya. “Papa!!Papa!!” bum!Pintu tertutup rapat.Regina mengeluh.Regina memanlingkan wajahnya kea rah tiga orang gajinya.Serentak mereka tunduk kepala.


“Ini semua kamu punya pasal!!Salah kamu!Keluar!!!!” jerit Regina.Tergesa-gesa mereka berdiri dan keluar dari bilik itu.Regina tercungap-cungap.Marah,geram,benci,sedih..semua ada.


“Sampai hati papa..”


“Sediakan kereta,kita akan berangkat ke kampung halaman mama jina,” kata Tuan Haritz kepada butler Hong sebalik saja keluar dari bilik Regina.Butler Hong tunduk tanda perintah akan dilaksanakan serta-merta.


“Dan lagi..bungkus semua barang-barang yang dibeli oleh Jina,masukkan dalam stor.Kunci serahkan pada saya,” tambahnya lagi.


“Baik Tuan!” jawab Butler Hong.


***********************************************************************

p/s: helloww....ini ch.1 utk WR,semoga kamu berpuas hati.Bagila pendapat suka tau tak dgn enovel baru ni..hehe...tolong eh..

EnjoY reading!!\(^-^)/

Enovel White Rose

New story!!


Ini Enovel yang seterusnya sebab H2O sekarang dalam proses menjadi Manuskrip,tapi saya akan post sedikit demi sedikitlah…tapi White Rose ni mungkit akan tamat dalam blog juga dan saya rasa WR tida la panjang sangat.So enjoy!!

White Rose Casts



Mejina @ Regina Haritz

Umur: 26 tahun


"Yang penting aku ada duit..dah memadai.."


Kyler Medric

Umur :19 tahun


"Ya..semua pun duit.Sampaikan sijil pun dibeli dengan duit,kan?"




Crystal Rutledge

Umur : 19 tahun


"Tidak mungkin aku lepaskan dia begitu saja,"

Hyde Maverick

Umur : 27 tahun


"My First Love!"


Nicolas Dunstan

Umur : 18 tahun



"Terima kasih sebab hadir dalam hidup saya,"


********************************************************************

19 June, 2010

Substance 13 : New Strategy

Substance 13 : New Strategy



Kelihatan dua kanak-kanak sedang berteduh di sebatang pokok.Kedua-dua kanak-kanak itu berpelukan disebabkan hujan lebat yang mencurah bumi ditambah pula dengan hari yang semakin gelap.Pakainan mereka kelihatan kusut-masai,muka mereka comot dengan tanah.Umur mereka masing-masing 9 tahun dan 5 tahun.


“Abang saya lapar,” kata si adik perempuan.Si abang memandang adiknya kemudian memandang langit.Sudah sehari mereka berjalan tanpa henti dan makan.Sudah semestinya adiknya lapar.


“Lapar,ya?Adik berani seorang diri sini?”


“Tak,” si adik menggeleng.


“Tapi hujan lebat,nanti adik sakit.Kejap aja,nanti abang balik ambil adik,ya?”


“Tapi…”


“Abang janji,” kata si abang penuh yakin.Si adik kelihatan ragu-ragu namun seketika kemudian dia

tersenyum tanda percaya akan abangnya.Kemudian dia mengangguk.


“Tunggu tau!” si abang terus berlari melawan arus hujan lebat.


15 minit kemudian…


Hujan semakin redah,si abang kini dalam perjalan balik ke tempat asal.Dia datang bukan dengan tangan kosong,dia datang ingin menjemput adiknya kerana berjaya mendapat bantuan dari penduduk sekitar

sana.


Namun langkahnya terhenti sesamapi saja dia di tempat itu.Adiknya sudah tidak kelihatan.Si abang berpusing-pusing mencari adiknya tapi tiada sesiapa di sana.


“Adik!!” panggil si abang.Tapi tiada yang menyahut.


“Adik ini bukan masa untuk bermain-main tau,keluar sekarang!” katanya seakan marah,walaupun dia

tahu adiknya tidak mungkin berguaru dalam keadaan seperti itu.


“Adik?Adik?!” kakinya sudah mula menggeletar.Dia terduduk di atas tar.Adik jangan buat abang begini…tolonglah keluar..tolonglah keluar…..tolonglah…


Gelang yang terukir dengan perkataan ALLAN itu ditenung lama.Air matanya menitis tepat di atas huruf

A.Terlalu banyak yang menimpa mereka dalam tiga hari itu.Keluarga mereka berpecah-belah dalam masa 3 hari dan mungkin akan berpisah buat selama-lamanya.


ADIK!!!!!!


Gedebumm!!!!Serentak dengan jeritan itu,guruh dilangit terus meletup dan hujan sekali lagi merejam bumi.


Mata Allan terbuka tepat memandang siling.Dahinya sudah basah dengan peluh.Entah kenapa mimpi itu kembali menghantuinya.Dia bangun dari katil dengan hanya berpakaian boxer dan terus ke kamar mandi.


Allan segera masuk ke dalam bilik mandi kaca itu,pili air dipusingkan dan air terus memancut dari atas.Allan menyisir rambutnya ke belakang dengan jari.Dia memandang tepat kea rah cermin.


“Why now?” soalnya dalam masa yang sama air mata menitis bersama-sama dengan air pancutan.


*****


“Eh,mana aci…diorang main tipu.Aku smash banyak kali atas base line tau, linesman sengaja aja cakap bola tu out!” rungut FA,atau nama penuhnya Farah Arshad.Dia lebih senang dipanggil FA.Dia dalam posisi Spiker dalam sukan bola tampar.Berketinggian 173cm,gadis tertinggi antara mereka 14 pemain.


“Ah..lepas tu,kaki lawan dah masuk sebelah tapi referee itu tak whistle diorang pun.Tak aci betul!” tambah Jasmine,dia dalam posisi setter,paling rendah antara mereka,157 cm.


“Dahlah..benda dah lepas.Yang penting kita dah buat yang terbaik,” kata Rozie selalu kapten.


“Tapikan..masa perlawan tu aku rasa kosong sangat..kenapa kau tak benarkan Aura ikut saja?” soal Amalina sambil membawa jarring yang berisi 3 buah bola tampar berjenama MIKASA.Tombol pintu bilik persatuan mereka dipulas dan kesemua ahli yang baru pulang daripada perlawanan bola tampar melangkah masuk.


Jaring yang berisi tiga biji bola itu lantas terjatuh dari peganggan tangan Amalina.Mata mereka bulat memandang bilik itu,kemas.Kotak-kotak yang bertindih-tindih seperti tempat pembuangan sampah,tersusun rapi di sudut bilik.


“Aura?”


“Oh..hai!Macam mana dengan perlawanan?” Aqua yang sedang duduk membaca buku segera berdiri.Satu persatu duduk di bangku panjang.Beg sandang diletakkan atas lantai.


“Kenapa bilik ni boleh jadi begini?” soal Rozie.


“Oo..saya bosan so saya kemaslah.Kenapa,salah?”


“Tak,tak!Cuma..pelik..” kata Amalina sambil menggaru kepala.Bila masa Aura boleh kemas bilik ni?selalunya dia yang tolong semakkan.FA bangkit lalu mendekati Aqua.Aqua tersenyum-senyum.


“Kenapa?” soal Aqua.kedua-dua pipinya dipegang.yang lain sekadar memerhti.Muka Aqua dibelek ke kiri kanan.


“Kau ni..sihat?” Aqua mengangguk.Pipi Aqua dilepaskan.


“Tipulah..ini mesti gara-gara Dave.Kamu ingat tak tahun lepas…” FA berpaling kearah kawan-kawannya di belakang. “…Dave ponteng 3 hari dan dia langsung tak jumpa dengan Dave,inilah jadinya.Dia boleh pula bosan gila kalau Dave takda,” cerita FA.Yang lain pula mengangguk,seperti baru teringat akan kisah itu.


“Eya?” soal Aqua.


“Aura..Aura..jangan risaulah..dia akan pulang lepas seminggu,bukan kau tak kenal dia,” kata Flossy.Salah seorang ahli pasukan bola tampar,berbadan besar kira-kira 60kg dan berketinggian 157cm.Aqua mengangguk walaupun dia tidak tahu menahu tentang sikap Dave yang suka menghilang.


“Ah!” Reyna seraya bangkit sambil memetik jari.Semua kepala berpaling kepadanya.


“Cerita pasal Dave,aku dapat mesej dari Jiro pagi tadi yang Dave masuk sekolah hari ni,” kata Reyna.Juga salah seorang dari pada pasukan itu,gadisnya rendah 156cm,berada di posisi setter dan simpanan.


“Baru aja sebut dan muncul,” kata Sumiyati. “Air ada lagi tak?” soalnya pula sambil menuju ke peti sejuk.


“Rasanya dah takda..kita dah bawa kemarin,” kata Rozie.


“Oya?aku pergi belilah…”


“Jap!Jap!....” langkah Amalina terhenti. “..biar saya yang beli,” kata Aqua dan terus beredar.Mereka kaku tapi mata tetap memandang Aqua sehingga Aqua keluar dari bilik itu.Kemudian mereka memandang antara satu sama

lain.


“Dave,Dave!” langkah Dave mati.kelihatan Cikgu Emely sedang mendekatinya sambil tersenyum.Di tangannya ada memegang sebuah folio.


“Tahniah..assignment kau kali ini adalah yang terbaik dari yang terbaik,” kata Cikgu Emely.Dave mengerut kening.


“Maksud cikgu?”


“Eya..walaupun kamu selalu ponteng kelas cikgu tapi kamu selalu siapkan assignment yang cikgu bagi,” puji

Cikgu Emely lagi.


“Nah..ini folio kamu.Teruskan prestasi kamu!” nampaknya Cikgu Emely langsung tidak memberi Dave peluang untuk bercakap.Sebelum beredar dia sempat menepuk bahu Dave.


“Assignment?” Dave membelek folionya.Kemudian dia tersenyum.Dia tahu siapa yang membantunya menyiapkan

assignment itu.Dia terus berlari menuju ke satu tempat.Sesampai saja dia di tempat yang selalu dia dan Cherry kunjungi,dia terus melaungkan nama Cherry.


Cherry dan kawan-kawannya kebetulan sedang berehat di taman itu terkejut dengan laungan Dave.Cherry bingkas bangkit.Dave pula sedang berlari ke arahnya dan sepantas kilat tubuh Cherry diraih.Cherry tersentak.Dua sahabatnya pula terpegun sambil menekup mulut.


“I knew it.It’s you...” kata Dave.Cherry semakin pelik.Elita dan Karen secara perlahan-lahan meninggalkan mereka sambil tersengih-sengih memandang Cherry.


“Dave..lepas!orang nampaklah!” Cherry menumbuk belakang Dave.Pelukan terlerai.Wajah Cherry masam mencuka tapi berlainan dengan Dave,senyuman mekar di bibirnya.


“Aku takkan lepaskan kau lagi,” kata Dave.Cherry mendengus.


“Apa kau cakap ni?Hubungan kita dah berakhir,kita dah takda apa-apa lagi!”


“Tapi sikap yang kau tunjukkan pada aku menunjukkan hubungan kita tidak pernah berakhir,”


“Apa maksud kau sebenarnya?”


“Thank you Cherry..sebab tolong siapkan assignment ni,kalau bukan kau siapa lagi” kata Dave.Selama ini Cherry yang sentiasa menolongnya menyiapkan assignment walaupun Dave tidak pernah meminta pertolongan daripadanya.


“Huh?assignment?Pleaselah Dave!” Cherry memeluk tubuh.


“Che..taknak mengaku konon..aku tahu kau masih sayang aku lagi.Please kita rujuk?” Cherry terpana seketika.Dia memandang wajah tersenyum Dave.


“Rujuk?Senang kau cakap..kalau kau tak boleh nak kotakan janji kau,jangan pernah jumpa dengan aku!” bentak Cherry dan terus beredar.Dave berpaling ke belakang.


“Aku takkan putus asa!Kita akan rujuk balik!” kata Dave penuh tekad.Seketika Cherry menoleh dan hilang dari pandangan Dave.


Buk!Kepala Dave pantas berpusing 180 darjah ke belakang.terasa kepalanya baru saja dibaling dengan benda keras.


“Wei..sakitlah!” kepalanya diusap.Aqua tersenyum sambil mendekati Dave.


“Eleh..kau pun pernah baling saya dengan batu,banyak lagi!” kata Aqua.Dave tersenyum lalu duduk di bangku yang tersedia.Aqua mengambil tempat di sebelah Dave.


“So..kamu dah berbaik?” Dave paling kearah Aqua.Matanya jelas menunjukkan soalan ‘Dari mana kau tahu?’


“Sorry..tak sengaja.Saya terdengar kau jerit nama Cherry so..” Aqua menguis-nguis kakinya ke tanah.


“Belum lagi tapi akan..entahlah..sikap dia menunjukkan yang dia taknak berpisah tapi dia taknak mengaku pula,”


“Em..mungkin dia nak tengok sejauh mana kesungguhan kau untuk mendapatkan dia balik,”


“Mungkin juga..tapi aku dah cakap aku nak dia,aku dah cakap aku sayang dia,aku nak rujuk balik.Kenapa dia masih taknak?”


“Mungkin cara kau salah?”


“Salah?Apa yang salahnya?”


“Kau pernah cakap kau sukakan dia?” Dave mengangguk.


“Kau pernah cakap yang kau sayangkan dia?” Dave mengangguk.


“Kau pernah cakap yang kau cintakan dia?” Dave kaku.Dia tidak pernah sebut pun cinta di depan Cherry,walaupun keadaan terdesak dia tidak pernah menyebut cinta di depan mana-mana orang.


“Tak pernahkan?Apa kata kau luahkan pada dia yang kau cintakan dia?”


“Aku tak dapat!”


“Kenapa?isn’t it’s a magical words?’?” Dave buat muka meluat.


“Too much drama!” dia pantas bangun.


“Aku sudi tolong kau..aku akan buat kau ucapkan ‘I love you’ pada Cherry,” Dave memandang Aqua.


“Macam mana?”


“First..kau mesti panggil saya sifu!”


*****


Keluar saja Leon dari limo berwarna putih,dia sudah dikerumi oleh pelajar-pelajar tidak kira perempuan atau lelaki.Leon berjalan megah sambil senyuman menyapa mereka.Di satu sudut keramain itu,seorang pelajar perempuan terus pengsan apabila melihat senyuman Leon .Bagaikan pokok dipanah petir,berasap mukanya.Namun begitu tiada satu pun yang mempedulikannya,mereka lebih rela melihat Leon daripada gadis itu.


Terkumat-kamit mulut Aura melihat Leon,mengumpat dalam keadaan berbisik.Kedengaran gelak-tawa seseorang di sebelahnya.


“Wei..sejak bila kau di sini?” soal Aura.


“Sejak tadi,” selamba Fax menjawab sambil mendekatkan kepalanya ke kepala Aura.


“Eh,jangan dekatlah!” tubuh Fax ditolak kuat.Aura terus keluar dari tempat itu.Panas ditambah lagi dengan perangai Fax yang suka muncul dimana dan bila-bila saja.Tapi yang pasti,dia mana ada Aura,di situ ada Fax.macam magnet.


“Kenapalah syaitan tu nak muncul sekarang?kan bagus dia tak masuk sekolah buat selama-lamanya??” ngomel Aura sendiri.


“Bukankah keadaan tetap sama walaupun dia takda?” kedengaran suara Fax dari belakang.


“Tak sama sebab kalau dia ada,keadaan akan jadi lebih teruk lagi!” Fax tergelak.Aura duduk di bawah pokok,kerja mengumpul daun kering terganggu dek ‘kepulangan’ Leon.


“Berapa lama lagi Khidmat Komuniti kau pada sekolah?” soal Fax.


“Entah..150 hari kot,”


“Hamba abdi?” Aura mengetap bibir sebaik mendengar perkataan itu.


“Please..jangan sebut ayat tu!” Fax tergelak lagi.Entah kenapa,setiap tingkah laku Aura membuatkan dia geli hati.Ingat aku ni pelawak apa,ketawa..ketawa!Aura bingkas bangkit lalu memegang penyapu daun kering itu.


“Nak aku tolong?” soal Fax.


Ada aku suruh kau tolong?”


“Takda,” Fax menggeleng.


“So buat apa nak tolong?bukan kau dapat apa-apa pun,”


“Aku ni ikhlas nak tolong..aku tak minta apa-apa ganjaran pun,”


“Tak perlulah..bukan banyak pun.Lagipun masa aku hari ini tinggal dua jam saja lagi.So tak berbaloi kau tolong,”


Zas!!Terlopong mulut Aura bila Fax melemparkan daun-daun kering itu ke mukanya.Fax tersengih-sengih nakal.


“Kau!!!” jerit Aura,kini giliran dia pula yang memungut daun kering dan melempar semuanya kearah Fax.Dan terjadilah adegan kejar-mengejar dan lempar-melempar daun kering.Begitu seronok bermain sehingga tidak menyedari ada beberapa pasang mata yang memerhati.


“Hm..bahagia nampak?” tawa berhenti,langkah pun berhenti.Serentak mereka berpaling ke belakang.Leon sedang menuju kearah mereka..Aura buat muka meluat.


“Ya..kami memang bahagia!” jawab Fax.Bahu Aura dipaut dan dirapatkan ke bahunya.Aura kaku dengan mulut ternganga.Leon sudah mengetap bibir.Geram.


“Wei!” Aura segera menolak tubuh Fax.Fax tergelak.


“Orang gurau ajalah..good luck!” kata Fax di cuping teling Aura.Dia langsung tidak takut dengan wajah Aura yang macam binatang baus kelaparan.


“Kau buat begitu lagi,aku patah-patahkan gigi kau!!” jerit Aura,Fax yang sudah jauh di hadapan sekadar melambaikan tangan tanpa berpaling.Aura mendengus.Kemudian dia memandang Leon.


“Apa tengok-tengok?” jerkah Aura.Leon kaget.


“Wah..berani kau jerkah aku?”


Aura menarik senyum selebar-lebarnya. “Minta ampun tuanku,intan payung!” kata Aura seperti mengejek.Leon menghembus nafas,panas dadanya melihat perangai selamba Aura.


“Sini!” Zab!Tangan Aura direntap kasar.


“Wei!Lepaslah!” jeritnya.Tapi Leon sedikit pun tidak mengendahkan amarah Aura sebaliknya terus mengheret Aura menaiki tangga menuju ke Bilik Persatuan Pelajar.


“Kalau kau berkeras,kau taulah apa yang akan jadi dengan kelab kau!” Aura tiada pilihan selain akur dengan Leon.Kalau dia ikutkan hati,mahu saja dia mematah-matahkan tulang Leon.


“Melutut!” arah Leon.Mahu tidak mahu,Aura menurut.


“Angkat tangan ke atas,” arahnya lagi.Aura mengangkat tangan kiri.


“Dua-dua!” Aura menjeling Leon,tapi dituruti juga perintah itu.Leon memandang Aura yang ada di sebelah pintu masuk Bilik Persatuan Pelajar.


“Kekalkan posisi itu sampai aku suruh kau duduk sana,” katanya sambil menuding jari ke meja bulat di hadapannya.What??Berapa lama aku nak begini??


“Wei..agak-agaklah!”


“Sekejap saja..lepas kau dah tanda tangan kontrak ni,kau boleh keluar,”


“Kontrak apa lagi ni?”


“Kontrak Hamba Abdi,”


“Apa?Wei..”


“Tak banyak..hanya ada lebih kurang 2 muka surat,” terlopong mulut Aura.Gila,dua muka surat??!


15 minit kemudian….


“Siap!” Leon menyusun 2 keping kertas F4 yang baru di print out.Dia memandang Aura yang sudah tertidur dengan tangan yang masih terangkat ke atas.Tanpa disedari,dia tersenyum sendiri.


“Ehem!” senyuman Leon lenyap. “Wei bangun!Boleh pula kau tidur dalam keadaan begitu,” hampir terjatuh Aura dari duduknya.Liur yang kian meleleh itu segera dikesat.


“Dah siap?”


“Eya..duduk sana!” Aura pantas berdiri sambil mengurut kedua-dua lengannya.Terasa seperti tulang-tulangnya mahu tercabut dari joint.


“Nah..baca dan tandatangan,” dua keping kertas itu di diletakkan atas meja.Kertas dicapai.


Kontrak Hamba Abdi


1.Setiap perintah haruslah dilaksana serta-merta.


2.Mulai hari ini,bersamaan 7/06/2010..kamu adalah Hamba Abdi kepada Leon Shinichi SAHAJA.


3.Setiap hari,bermula jam 7 pagi,kamu sudah terpacak di hadapan pintu bilik aku.


4.Semua kerja pembersihan di Bilik Persatuan Pelajar dan tandas adalah kerja kau.(Tidak termasuk Bilik Data)


5.Hari isnin-jumaat,setiap hari jam 9.20 tugas kau untuk membeli sarapan untuk aku.



“Wei,apa ni??” Aura bingkas bangkit sehingga kerusi yang didudukinya jatuh kebelakang.Leon memandang

Aura.


“Aku ada sebab aku sendiri,tangan ni.Kalau bukan sebab tangan ni masih berbalut dengan simin,aku takkan biarkan kau dekat dengan aku,” kata Leon angkuh.


“Tapi jam 7??Belum tentu aku dapat urus diri aku dalam masa yang singkat,”


“Senang saja..baca kontrak no.14,” kata Leon.Kertas segera dibelek.



14.Mulai hari ini,7/06/2010..kamu,Hamba Abdi aku akan tinggal di Mansion Edifier.



Mulut Aura terlopong.Nafasnya sudah tidak teratur.Dadanya turun naik menarik nafas.Terasa otaknya kosong dengan oksigen.Air,air!!


Aura terus berlari ke peti sejuk dan mencari air.Apa yang di perlukan sekarang adalah oksigen!


“Relaxlah...aku bukan suruh kau tidur dengan aku pun,” buzzzz!!!!air yang sudah sampai di anak tekak tersembur

keluar,kepala dipalingkan kearah Leon.Botol air kecil digenggam sehingga remuk,isi air terkeluar dari botot.


Argghhhhhh!!!!!!



*******************************************************************

p/s: soryy guys..sa sudah cuba bt cerita ni simple kalau masih ada yang susah utk di fahami..im sorry..btw,enjoy reading!

Total Pageviews

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hak Cipta Mutlak @ OkiE a.k.a WitcH 2011

Perhatian! Jalan cerita atau watak-watak didalam Enovel ini hanyalah rekaan semata-mata dan tidak ada kaitan dengan yang masih hidup ataupun yang sudah meninggal. Saya harap, pembaca-pembaca blog ini dapat menilai mana yang baik dan mana yang buruk. Terima Kasih <3

Adalah dinyatakan bahawa semua yang ada dalam blog
SoulMate http://bluevioletsky.blogspot.com adalah hak milik Okie a.k.a WitcH.Ia sama sekali tidak dibenarkan untuk digunapakai oleh sesiapa.Apa-apa tindakkan yang melibatkan peng'copy'an ataupun mautturun haruslah mempunyai kebenaran daripada penulis blog ini.