Followers

Quick Survey

Hello reader2 sekalian,
sini saya nak buat sikit survey, nanti saya sediakan poll untuk genre mana yang korang nak saya tulis dan saya upload dalam blog. Saya taknaklah blog ni senyap ja :)
Please take your time sebab saya pun akan ambil masa saya juga untuk tulis apa yang korang nak. Enjoy voting :)

25 October, 2012

Introduction : Love So Divine


Introduction : Adkins’ s Family


 “GOOD Morning sweetheart!”
“Good morning, sayang!”
“Good morning, honey!”
“Good morning, baby!”
4 orang lelaki yang sedang duduk dimeja makan serentak mengucap selamat pagi kepada seorang gadis yang baru saja menuruni tangga dengan berpakaian seragam Sekolah Tinggi Princevilliant. Sebuah sekolah persendirian yang berprestij.
Morning!” ucap Olga ceria sambil duduk dikerusi tetapnya bersebelahan dengan sisi meja sebelah kanan.
Saya Olga Adkins. 19 tahun dan menuntut di Sekolah Tinggi Princevilliant. Empat orang lelaki ini adalah abang saya, dan saya adalah anak bongsu. 


Anak pertama adalah lelaki yang memakai cermin mata, sedang membelek fail sambil menghirup nescafe, duduk dihadapan saya dan berumur 27 tahun. Single but not available. Dia sudah mempunyai kekasih tetapi long-term relationship. Kekasihnya berada diluar negara, masih menuntut disalah satu univeristi ternama. Abang bekerja sebagai lawyer. Sesuai dengan pekerjaannya, abang saya ni agak senyap, cool dan tidak mudah mengelabah. Dialah yang memegang tanggungjawab sebagai ketua keluarga selepas mama dan papa ke luar negara 3 tahun yang lalu. Namanya Karen Adkins. 


Abang kedua pula adalah lelaki yang memakai apron dan sedang meletakkan satu-persatu bread diatas piring. Umurnya 26 tahun dan masih single sampai sekarang. Saya tak tahu bila lagi dia akan dapat teman wanita tapi sejak aku masih kecil, aku tak pernah nampak abang saya ni bergaul dengan perempuan. Apa-apa pun, dia bekerja sebagai guru biologi disekolah kerajaan dan mempunyi hobi menulis novel. Sekarang saja dia sudah pun mengeluarkan 5 buah novel romantik dibawah Orica Publishing  semenjak dia mula menulis 4 tahun yang lalu. Perangai abang kedua saya ni mirip dengan mama sebab tu dia yang selalu in-charge buat sarapan pagi makan tengahari dan juga makan malam kami. Dia agak lembut dan sangat tenang, tapi bila dah naik angin, satu rumah ni dia boleh angkat. Okeylah… namanya, Luther Adkins tapi saya lebih selesa memanggilnya abang Luth. 

 
Abang ketiga pula ialah…Tidak! Sebenarnya, yang dua ni lagi adalah kembar tidak seiras. Masing-masing bernama Max atau Maxliam dan Noah Adkins. Sudah tentu abang Max yang dulu lahir (menurut mama), oleh itu saya akan memperkenalkan abang Max dulu. Abang Max ni lelaki yang duduk disebelah saya ni, yang sedang bermain dengan Sudoku. Berumur 24 tahun, masih single tapi tak tahu available atau tidak. Lebih suka menggunakan otak dari tenaga, boleh dikatakan kaki bangkulah. Dia dan abang Noah sangat berbeza. Seperti api dan air.  Agak panas baran dan dingin tapi bila melayan keluarganya dia sangat baik. Sangat menghormati adik-beradiknya dan tidak suka dengan kekerasan tapi walaupun begitu, dia tetap menggunakan kekerasaan untuk menghentikaan sesuatu keadaan.. Buat masa sekarang masih menuntut sebagai mahasiswa disebuah universiti dalam bidang perubatan, dan berkerja sambilan sebagai tutor.  Namanya Max Adkins.


Dan abang Noah pula yang duduk bersebelahan dengan abang Karen. Sedang membaca surat khabar. Seorang pemain tenis professional tetapi sudah bersara setahun tahun yang lalu. Pernah mewakili negara ke peringkat antarabangsa sebelum dia bersara. Berumur 24 tahun. Seperti yang saya katakana tadi, abang Noah dan abang Max seperti air dan api, oleh itu Sikapnya lebih kepada sebelah bapa kami, hmm… macam mana nak cakap, saya sendiri tak faham tapi abang saya yang keempat ni banyak perempuan yang suka dengannya dan dia anggap semuanya adalah teman wanita dia. Apa orang cakap… ah! Casanova! Tapi jika dibandingkan dengan Casanova-casanova yang lain, abang saya ni lain sikit. Dia kata dia menghargai semua perempuan didunia dan tidak mahu menyakiti mana-mana hati wanita. Mungkin sebab itu dia masih belum punya kekasih hati sampai sekarang. Namanya Noah Adkins.
Fuh… panjang betul pengenalan untuk abang-abang saya ni. Ah… lupa pula nak cakap… papa dan mama saya sekarang berada diluar negara, bapa dipindahkan tempat kerja dan mama pula ikut papa pergi. Sekarang ketua keluarga kami adalah abang Karen. Satu lagi saya lupa nak laporkan. Semua abang saya cuma ada satu kekuatan dan kelemahan iaitu saya. Oleh itu saya cuba sedaya upaya saya supaya tak bawa masalah. Kalau tak, ribut taufan akan melanda satu Bandar besar ni.Hehe.

“Abang, tolong bagi satu lagi bread?” pinta Olga. Zup! Serentak 4 tangan mencapai bread yang berada ditengah-tengah meja. Olga memandang wajah abangnya satu-persatu, abang-abangnya yang lain pula saling berpandangan. Keadaan itu selalu berlaku apabila dia terlupa menyebut sekali nama abang-abangnya.
“Biar abang ambil,” kata abang Luth lalu mencapai satu keping bread dan meletakkan diatas piring Olga. Yang lain menarik tangan mereka satu-persatu.
“Terima kasih abang… Luth!” ucap Olga manis.
“Giliran siapa nak hantar Olga hari ni? Dah jam berapa ni?” kata abang Karen pula sambil meneliti jam dipergelangan tangannya.
Me,” jawab Max.
“Alamak! Abang, Olga dah lambat! Cepat-cepat!” tergesa-gesa Olga membimbit beg sekolahnya dan bangkit dari kerusi.
“Hati-hati, Olga!” tegur Noah. Jika berkaitan dengan keselamatan adiknya, cepat saja kepalanya itu beralih dari surat khabar.
“Sorry!” pinta Olga pula.
“Olga, bekal kamu!” laung abang Luth sambil mengejar Olga yang sudah berada dimuka pintu sedang memakai kasut sekolah. Bekal itu dimasukkan ke dalam beg sekolah adiknya.
“Thanks, abang Luth!” ucap Olga. Kelihatan Max juga sudah tiba dirak kasut dan sedang memakai kasut bootnya.
“Ok. Good luck!” ucap Luth lalu mengucup kepala Olga. Olga sekadar senyum. Dia dan Max pun segera keluar dan menuju ke motorbike Max. Luth sekadar memandang Max memakaikan topi keledar untuk Olga. Tanpa sedar bibirnya tersenyum sendiri.
“19 tahun… cepatnya masa berlalu” ujar Luth lalu kembali ke ruang makan.

******************************************* 
p/s: baru intro... harap korg tak boring baca...hehe... enjoy new series :)

6 comments:

  1. okay sangat best kalau ada abang 4 org mcm ni!!! weee!teruskan ehh :)

    ReplyDelete
  2. bestnyer!!!!
    can't wait for next chapter <3

    ReplyDelete

Komen anda amat bermakna..terima kasih(^o^)

Total Pageviews

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hak Cipta Mutlak @ OkiE a.k.a WitcH 2011

Perhatian! Jalan cerita atau watak-watak didalam Enovel ini hanyalah rekaan semata-mata dan tidak ada kaitan dengan yang masih hidup ataupun yang sudah meninggal. Saya harap, pembaca-pembaca blog ini dapat menilai mana yang baik dan mana yang buruk. Terima Kasih <3

Adalah dinyatakan bahawa semua yang ada dalam blog
SoulMate http://bluevioletsky.blogspot.com adalah hak milik Okie a.k.a WitcH.Ia sama sekali tidak dibenarkan untuk digunapakai oleh sesiapa.Apa-apa tindakkan yang melibatkan peng'copy'an ataupun mautturun haruslah mempunyai kebenaran daripada penulis blog ini.