Followers

Quick Survey

Hello reader2 sekalian,
sini saya nak buat sikit survey, nanti saya sediakan poll untuk genre mana yang korang nak saya tulis dan saya upload dalam blog. Saya taknaklah blog ni senyap ja :)
Please take your time sebab saya pun akan ambil masa saya juga untuk tulis apa yang korang nak. Enjoy voting :)

Sinopsis E-Novel [Violet Crescent]



 
Violet Crescent berkisar tentang dunia Magik yang berada dialam manusia dimana ia wujud tanpa manusia sedari. Ia dipanggil Moonstone Hill. Ahli-alhi sihir yang berada di dalam Moonstone Hill adalah keturunan Malaikat-Manusia, mereka berperanan untuk melindung dunia manusia dari pada ancamam binatang buas dan syaitan-syaitan yang berjaya keluar dari Dunia Syaitan. Pintu gerbang yang memisahkan dunia syaitan dengan dunia manusia yang sudah semakin lemah mengakibatkan syaitan mudah untuk keluar dari dunia mereka. Tanpa disangka, The Black Demon iaitu antara 8 syaitan yang terkuat di dunia syaitan terlepas Moonstone Hill menjadi hura-hara. Kerana, Black Demon sudah terkurung 500 tahun dengan menggunakan dan yang misterinya ialah, Black Demon tidak mungkin terlepas jika tiada yang melepaskannya. Hanya seorang yang mampu menyelamatkan dunia manusia, iaitu Morgan La Fea.

Morgan Lafea adalah seorang ahli sihir wanita yang terkuat di Moonstone Hill, dia juga adalah orang ke dua terkuat selain Lord El-Voq, pemerintah Moonstone Hill. Dia seorang wanita yang agresif, dingin, keras hati dan juga keras kepala. Hanya dia seorang saja yang berani bertentangan dengan pemerintah Moonstone Hill malah kesemua 12 Elder Moonstone Hill juga tidak mampu menandingi kekuatan Morgan. Tetapi ada sesuatu yang menanti Morgan diluar, iaitu takdirnya bersama Black Demon.

Black Demon pula adalah Syaitan yang berjaya keluar dari Black Hole. Satu tempat yang diciptakan khas untuk Black Demon. Tiada siapa yang boleh membuka seal tersebut melainkan seseorang yang sudah mahir dan kuat. Kehadiran Black Demon didunia manusia telah menganggu gugat keseimbangan antara baik dan jahat. Ini bermakna, kejahatan akan melanda dunia manusia bila-bila saja jika Black Demon tidak ditengani. Tetapi Black Demon mempunyi rancangannya sendiri, oleh itu dia bertekad untuk bertemu dengan Morgan dan memulihkan ingatan Morgan semula.


3 comments:

  1. hihihi...
    saya betul2 dapat bayangkan cerita ni bila membaca novel VC.
    Macam ada tayangan kat kepala.

    ReplyDelete
  2. Setakat nie.. Hampir semua karya Okie sy minat XD Termasuk lh novel nie gakk..
    [EyKaa]

    ReplyDelete

Komen anda amat bermakna..terima kasih(^o^)

Total Pageviews

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hak Cipta Mutlak @ OkiE a.k.a WitcH 2011

Perhatian! Jalan cerita atau watak-watak didalam Enovel ini hanyalah rekaan semata-mata dan tidak ada kaitan dengan yang masih hidup ataupun yang sudah meninggal. Saya harap, pembaca-pembaca blog ini dapat menilai mana yang baik dan mana yang buruk. Terima Kasih <3

Adalah dinyatakan bahawa semua yang ada dalam blog
SoulMate http://bluevioletsky.blogspot.com adalah hak milik Okie a.k.a WitcH.Ia sama sekali tidak dibenarkan untuk digunapakai oleh sesiapa.Apa-apa tindakkan yang melibatkan peng'copy'an ataupun mautturun haruslah mempunyai kebenaran daripada penulis blog ini.